Geloof het of niet, maar ik leef nog!

7 april 2013 - Platteville, Wisconsin, Verenigde Staten

Okee, ik had zelf ook al door dat het al veel te lang geleden was dat ik een verhaaltje had geschreven. Het is ondertussen al een maand geleden en er is echt ontzettend veel gebeurd! Ik weet nu al dat het niet in één verhaal gaat passen, maar ik ga nu zover mogelijk proberen te komen!

Om verder te gaan waar het vorige verhaal op hield, we zijn dus gaan eten bij de eigenaars van Steve's Pizza thuis. Het was ontzettend gezellig en zijn daar tot diep in de nacht gebleven. Ook was het weer eens iets anders om een normale maaltijd te krijgen in plaats van wat ze hier op campus maken. De dinsdag erna heeft het ontzettend hard gesneeuwd en daardoor lieten ze alle klassen uitvallen! Dat kwam wel goed uit want ik had die dag anders een examen gehad waar ik niet echt op had voorbereid. Ik heb die dag alleen niet gebruikt om te studeren, maar om gezellig te doen, ben uit eten geweest en even koffie gaan drinken bij een bar hier in de stad. De woensdag erna zijn we de kroeg ingeweest voor de verjaardag van iemand die 21 is geworden, wat hier de legale leeftijd is om de kroegen in te kunnen komen dus dat was een best feest. Die donderdag zijn we met een groepje naar Steve's geweest vor Trivia Night, waar we nog redelijk veel vragen goed hadden maar alsnog niet hebben gewonnen. Dat weekend zijn we weer met zn allen de stad in gegaan savonds, en daarvoor nog bij wat mensen thuis op bezoek geweest, bij een van de mensen thuis hadden ze op veel mensen gerekend, er stonden daar gewoon vaten bier in plaats van normale kratten oid.

Nadat ik dat weekend overleefd heb, begon die maandagavond met het geven van een presentatie over Nederland voor de amerikaanse studenten hier. Deze presentatie heb ik gegeven met Bob en een van de amerikaanse studenten die vorig semester in Zwolle studeerde. Er waren zo'n 30 mensen en de presentatie duurde bijna een uur dus dat was wel even spannend, maar heel leuk om te doen. De geslaagde presentatie hebben we gevierd met wat chicken-wings in een van de kroegen in de stad, daar hebben ze elke maandag een wing-night wanneer de kip goedkoop is en het is gewoon een gezellige manier om de week te beginnen, maakt de maandag net even wat minder saai en eigenlijk iets om naar uit te kijken! Die woensdag zijn we met de internationale mensen en wat amerikaanse gaan bowlen! Dat was best gezellig ookal bakte we er weinig van. Daar viel het ook meteen op hoe goedkoop het is om hier leuke dingen te gaan doen, een avondje bowlen was ik 15 dollar voor kwijt, en zelfs het uit eten gaan die week ervoor kostte maar 20 dollar, dan kan je zoiets nog een keer doen! En om die reden zijn we die vrijdag maar uit eten gegaan in Dubuque, bij een pizza-restaurant. Daarna was het weer weekend dus de rest van de avond hebben  we doorgebracht bij wat mensen thuis gevolgd door wat kroegen. De volgende dag zijn we met een andere groep maar uit eten geweest bij een mexicaans restuaurant hier in de buurt, wat ook weer eens wat anders was, het idee was dat je burrito's at, maar je kreeg een hele schaal met vlees, groente en andere dingen en je kon dan zelf je burrito in elkaar zetten. Die avond werd er St. Patricks Day gevierd in de stad, dat is een iers feest en iedereen was dan ook eigenlijk in het groen gekleed. Zelfs het bier was groen, gewoon om alles een beetje in de stemming te houden.

De week erna was redelijk kort, en dat kwam omdat we die vrijdag naar Florida vertrokken! De week ervoor was alsnog stressen, ik had 3 examens om te maken, en 2 projecten om in te leveren, en ik moest nog een les geven samen met Bob voor onze planning klas. Maar gelukkig begon de week in Brothers met Wing Night, dus dat maakte al veel goed. De examens heb ik nog niet allemaal terug gekregen, maar wat ik al wel heb is redelijk positief dus blijkbaar was dat het stressen waard gelukkig. Die donderdag had ik nog net even tijd om naar Dubuque te gaan om wat strandkleding en wat shirts te halen, want tot nu toe had ik eigenlijk alleen maar winterkleding, maar dat was allemaal nog net op tijd geregeld. Die vrijdag zijn er rond een uur of 1 vertrokken vanuit platteville naar Madison, waar alle bussen naar florida vandaan vertrokken, maar dat is iets waar ik de volgende keer over ga vertellen, want daar is ontzettend veel gebeurd!

1. Gerard en Ineke:
    9 april 2013
    Ha die Alwin, als we het zo lezen dan kom je straks tonnetje rond weer terug door al dat uit eten gaan ;-)
    Het leven in Platville verveelt je nog niet, hè. Fijn dat je presentatie goed is gegaan. Hopelijk is het daar nu ook wat minder koud. Hier begint het een beetje lente te worden, eindelijk. Nog bedankt voor je appje!
    We wachten je verslag uit Florida rustig af.
    Lieve groeten, Gerard en Ineke